Hírek
2025. márc. 6.
Erdélyi Viktória
Pénzügyi és vállalkozói témahét
Az idei tanévben az előző évekhez hasonlóan megtartottuk a pénzügyi és vállalkozási témahetet, amelynek központi témája a befektetés volt

Pénzügyi és vállalkozói témahét
2025.03.03.-2025.03.07.
Az idei tanévben az előző évekhez hasonlóan megtartottuk a pénzügyi és vállalkozási témahetet, amelynek központi témája a befektetés volt. A programsorozat célja az volt, hogy az iskola tanulói számára közérthető és gyakorlatias formában mutassa be a pénzügyi tudatosság fontosságát, valamint segítse őket a helyes pénzkezelési szokások kialakításában. A Pénziránytű honlap tudástárából elérhető segédanyagok felhasználásával dolgoztuk fel az adott témákat.
A témahét interaktív ismeretanyaga és a feladatok megoldása számítógépes környezetet igényelt, ezért az órákat az előzetes beosztás szerint az informatika teremben tartottuk meg. A közös, egész országra kiterjedő megnyitó után az iskola összes tanulója a programterv alapján minden nap valamilyen feladatban részt vett. A foglalkozások során egyéni és csoportos feladatokra is sor került.
A témahét részletes programja:
- Első nap: A programsorozat megnyitóján üdvözöltem a résztvevőket, majd bemutattam a hét programjait. A bevezető előadás során a tanulók megismerkedtek az alapvető pénzügyi fogalmakkal, például a jövedelemmel, kiadással, megtakarítással és befektetéssel. Az előadás interaktív elemekkel egészült ki, hogy a diákok minél aktívabban bekapcsolódhassanak.
- Második nap: A tanulók a pénzügyi befektetések típusaival, kockázataival és lehetőségeivel foglalkoztak. Az előadás során bemutatásra kerültek a banki megtakarítások, részvények, kötvények, valamint a modern befektetési lehetőségek, például a kriptovaluták. Az órán a tanulók csoportmunkában elemezték az egyes befektetések előnyeit és hátrányait.
- Harmadik nap: A matematika órák során a tanulók befektetésekkel kapcsolatos számításokat végeztek, kamatszámítási és hozamkalkulációs feladatokat oldottak meg. A gyakorlati példák segítették a pénzügyi döntések hosszú távú hatásainak megértését.
- Negyedik nap: A tanulók csoportokban dolgozva plakátokat készítettek, amelyek vizuálisan feldolgozták a hét során szerzett pénzügyi ismereteket. Ez a feladat segítette az információk rendszerezését és a kreatív gondolkodás fejlesztését. A diákok lelkesedéssel vetették bele magukat a munkába, és színes, informatív plakátokat hoztak létre.
- Ötödik nap: A tanulók bemutatták a plakátjaikat, majd közös értékelés következett. Az esemény során a diákok megosztották véleményüket a programsorozatról, reflektáltak a tanultakra, és egy rövid tesztet is kitöltöttek az elsajátított ismeretek felmérésére. A visszajelzések alapján a tanulók hasznosnak találták a programot, és többen is jelezték, hogy a tanultakat a saját életükben is alkalmazni fogják.
Eredmények és tapasztalatok:
A tanulók aktívan részt vettek az órákon, és érdeklődést mutattak a pénzügyi ismeretek iránt. A plakátok kreativitása és az elhangzott vélemények alapján a program sikeres volt. Az eredmények alapján javasolt a program további fejlesztése és ismétlése a következő tanévekben is. A diákok motiváltan és aktívan vettek részt az eseményeken, és az elsajátított ismereteken túl számos kompetenciájuk is fejlődött, például az együttműködés, a kommunikáció és a problémamegoldó készség.
GALÉRIA
Pénzügyi és vállalkozói témahét



KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Jószolgálat
Nappali tagozatos építőipari tanulóink jószolgálati tevékenység keretében a viharkárok elhárításában segédkeztek Csarodán.
2025. júl. 23.
Ősz József

Nyári gyakorlat szociális ágazat
A szociális ágazat nappalis tanulói nyári gyakorlati képzésen vettek részt
2025. júl. 23.
Gál Erika